W naszym kraju nie ma żadnych szczegółowych regulacji prawnych, odgórnie narzuconych, które obowiązywałyby względem motocyklisty oraz narzuconego mu wyposażenia obowiązkowego. W zasadzie to, co jest uznawane za pewne i za co motocyklista może dostać mandat to brak kasku. Koniecznie zatem trzeba wziąć pod uwagę fakt, że jeżeli wybierzemy się na przejażdżkę motoryzacyjną, musimy mieć kask. Jak mówi jednakże staropolskie powiedzenie, przezorny zawsze ubezpieczony, czyli co za tym idzie konieczne jest zwrócenie uwagi także i na to, żeby pewne zabezpieczenia przy wsiadaniu na motocykl mieć, chociażby na wszelki wypadek. Jakie? To wszystko przedstawimy w dalszych fragmentach niniejszego wirtualnego poradnika motoryzacyjnego oraz dla zmotoryzowanych.
Generalnie rzecz biorąc, trzeba mieć na względzie fakt posiadania odblasków. Przyda się na przykład odblask na odzieży na przykład na typowo motocyklowej kurtce, a jeżeli nam to z jakichś względów nie odpowiada, warto jest skorzystać z alternatywy w postaci odblaskowych szelek, które również cieszą się dużym rozpowszechnieniem. O odblaski trzeba się postarać w zależności od tego, jaką prędkość zyskamy- czy pędzimy szaleńczo czując wiatr we włosach, czy też jeździmy umiarkowanie, korzystając z motocykla po prostu jako ze środka transportu. Jeżeli mowa natomiast o wymaganych kaskach, w szczególności istotne jest stwierdzenie, że istnieje wiele jego rodzajów. Wśród najpowszechniejszych wymienia się między innymi integralne, szczękowe i terenowe oraz otwarte. Nie ma w naszych polskich przepisach prawnych żadnych wymagań odnośnie tego, jaki dokładnie ma być kask, ale pewne jest, że ma on być.
Autor: